Mi segíthet egy nehéz időszakban?

Pár hete kaptam egy kérdést egy résztvevőtől a konzultáción. Előtte éreztem, hogy elrévedt a tekintete és picit feszengett, hogy ‘mondja, ne mondja’ és aztán jött a kérdés ami így hangzott: “Judit mond már el te hogy csinálod? Te hány órát dolgozol ilyenkor, nem vagy fáradt?”
A kérdésből kiderül, hogy egy avatott vállalkozóról van szó, aki tudja milyen egy kampányidőszak egy cégben. 🙂
Amikor úgy érzed hiába tervezed a napodat, mert hirtelen változásokkal van tele, amikor úgy érzed egyfolytában improvizálnod kell, hogy a vízfelszínen tudj maradni és amikor még a technika ördöge is beköltözik az irodádba….

Szóval a válaszom így hangzott:

“Fáradtnak látsz most?”
Jött a válasz
“Nem, épp ezért kérdezem”
Erre én
“Ha szeretnéd elmondom én, hogyan működöm.”
“Naná”

És itt jött is a gondolat, ha ezt most összeszedem fejben tuti le is fogom írni. Hogy ami ott elhangzott mint működő gyakorlat az életemben, miért is ne osztanám meg itt, hátha neked is hasznos lesz.

Én nagyjából 7 éve építettem be az életembe a GTD módszertan és a Flow elmélet alapigazságait az életembe. Meggyőződésem, hogy ettől tudok (nem egyensúlyban mert az csak illúzió) jó állapotba maradni a nehéz és terhelt időszakokban is. Van olyan, amikor nálam is beüt a káosz, de az a jó a tudatosságban, hogy sokszor azonnal tudom mit nem csináltam jól. 🙂

Szóval összeszedtem 5 +1 dolgot, ami engem a leginkább támogat, hogy jól legyek!

  1. Tervezett napi rutin és támogató digitális eszközök! Igen órára pontosan beosztva, felismerve, hogy mit bírok, mitől leszek elégedett és mitől maradok mosolygós és optimista. Mindez a naptárban emlékeztetőkkel, a feladat kezelőmben fontossági sorrendben. Én emellett tudom jól megélni a váratlan helyzeteket és megengedni a spontaneitást is. Enélkül szerintem én már élni nem tudnék. Kivéve az elvonulásaimat, ahol kb. 4 napra teljesen átadom magam a “legyen ami lenni akar” érzésnek. 2 hét múlva is épp ezt fogom tenni.
  2. Rendszeres feltöltő programok! Ebben az utóbbi évek során egyre erősebb lettem, mert ráéreztem mi jó nekem. Edzés heti 3x. Jóga heti 1-2 alkalommal. A női mivoltom felfokozott megélése egy női szakrális hastánc csoporttal. A szeretteimmel töltött közös idő, persze ezek is eléggé aktívak. (kajak, túra, kerékpár)
  3. Bioritmus tudatosság! Tisztában vagyok az alap energiámmal és kész vagyok kihozni belőle a legjobbat. Amikor sok van, akkor ledolgozom, amikor kevés akkor nem tervezem túl magam. Ez nagyon sokat segít még abban is, hogy a közvetlen környezeted megértsen.
  4. Mindig tudom, hogy jó irányba tart az életem, mert erről tudatosan döntöttem. (megterveztem, ráéreztem) Ha a dolgok épp nem jól alakulnak, akkor is épp a vágyaim, céljaim felé tartok és van türelmem, bizalmam az útban és önmagamban is amíg odaérek.
  5. Rendszeresen lecsendesítem az elmémet! Ahogy a jógatanárom Juhász Ági mondja “az intellektus fejet hajt a szív előtt”. Van egy rendszeres gyakorlásom, ami ebben nekem a segít. Ez teljesen egyedi és mindenkinek magának szükséges ráéreznie, hogy mi az ami nála működik. Nyitottan és befogadóan könnyen ránk talál a saját gyakorlásunk útja.

+1 mindig vannak beépített jutalmak az életemben. Egy hajtós időszak után tudom, hogy már hónapok óta bent van a naptáramban a program, ami húz engem a jövőm felé. Olyan jutalmak, amikért igazán megéri a megfeszített munka és a rendszeres komfortzóna átlépések is.

Te melyiket alkalmazod már a saját életedben?

Ha úgy érzed ez a fenti lista annyira tökéletes, hogy el is ment a kedved, vagy épp felbőszültél rajta (megint itt egy nagyokos), akkor elárulom, hogy sem én sem a napirendem nem tökéletes. Mégis amiatt írok róla, mert a közel 10 vállalkozás közeli és a 7 év aktív vállalkozói tapasztalatom azt igazolja, hogy érdemes ideális célok felé törekedni, mert a változás így is úgy is megtörténik velünk, a fejlődés viszont választható. 😉

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.